Skoči na vsebino

FELDBAN

arrow left arrow right

Čas hoje z izhodiščem v Podroteji: 3,5  h

Višinska razlika: cca 300 m

Zahtevnost: zahtevna pot 

Podrobnosti o poti >>


Za organiziran pohod z lokalnim vodnikom pišite ali pokličite:

E:
T:  05 37 43 916

Zgodba o feldbanu (feld – poljska; bahn – železnica) sega v čas 1. svetovne vojne. Po padcu Gorice in umiku Avstro-Ogrske vojske na levi breg Soče avgusta 1916 je ta del soške fronte potreboval dodatne oskrbne linije preko Trnovskega gozda.

Zaradi preobremenjenosti obstoječih železniških prog in žičnic, so septembra 1916 pričeli z gradnjo prve ozkotirne železnice na konjsko vleko, ki je potekala od Logatca proti Zadlogu, kjer se je pričel sistem žičnic. Istočasno so zaradi preskrbe rudarskega mesta zgradili tudi odcep proge proti Idriji. Strm spust v dolino Idrijce so premagali z vzpenjačo pri Divjem jezeru.

Zaradi omejene nosilnosti konjske vprege, so na omenjeni relaciji že pred koncem leta 1916 pričeli z gradnjo dodatne motorizirane ozkotirne železnice. Najbolj zahteven del je predstavljal spust železnice v dolino Idrijce, kjer so morali zaradi premostitve 300-metrske višinske razlike in strmih terenov zgraditi več tehničnih objektov.

Obe ozkotirni železnici sta obratovali do preboja soške fronte, 24. oktobra 1917.

Zgodba o feldbahnu se začne med prvo svetovno vojno. V 6. soški bitki, avgusta 1916, je italijanska vojska potisnila avstro-ogrsko vojsko na levo stran reke Soče in ji prekinila oskrbo preko Bohinjske železnice. Ker preostale železnice niso mogle zagotoviti dovolj oskrbe, so spodbujali gradnjo novih ozkotirnih železnic – feldbanov.

Danes je na odseku Feldbana Godovič-Idrija označena pohodniška pot, po kateri se lahko sprehodite sami ali z vodičem.

Za vodenje pošiljajte povpraševanje po e-pošti: tic@visit-idrija.si ali po telefonu: +386 5 37 43 916.

 

 

Načrtuj