Organiziran pohod po feldbanu
Na pohodu skozi čudovito naravo boste spoznali najzanimivejši del idrijskega kraka trase feldbana v Strugu.
Zgodba o feldbahnu se začne med prvo svetovno vojno. V 6. soški bitki, avgusta 1916, je italijanska vojska potisnila avstro-ogrsko vojsko na levo stran reke Soče in ji prekinila oskrbo preko Bohinjske železnice. Ker preostale železnice niso mogle zagotoviti dovolj oskrbe, so spodbujali gradnjo novih ozkotirnih železnic – feldbanov.
Danes je na odseku Feldbahna Godovič-Idrija označena pohodniška pot, po kateri se lahko sprehodite sami ali z vodičem.
Za vodenje pošiljajte povpraševanje po e-pošti: tic@visit-idrija.si ali po telefonu: +386 5 37 43 916.
Zgodba o feldbanu (feld – poljska; bahn – železnica) sega v čas 1. svetovne vojne. Po padcu Gorice in umiku Avstro-Ogrske vojske na levi breg Soče avgusta 1916 je ta del soške fronte potreboval dodatne oskrbne linije preko Trnovskega gozda.
Zaradi preobremenjenosti obstoječih železniških prog in žičnic, so septembra 1916 pričeli z gradnjo prve ozkotirne železnice na konjsko vleko, ki je potekala od Logatca proti Zadlogu, kjer se je pričel sistem žičnic. Istočasno so zaradi preskrbe rudarskega mesta zgradili tudi odcep proge proti Idriji. Strm spust v dolino Idrijce so premagali z vzpenjačo pri Divjem jezeru.
Zaradi omejene nosilnosti konjske vprege, so na omenjeni relaciji že pred koncem leta 1916 pričeli z gradnjo dodatne motorizirane ozkotirne železnice. Najbolj zahteven del je predstavljal spust železnice v dolino Idrijce, kjer so morali zaradi premostitve 300-metrske višinske razlike in strmih terenov zgraditi več tehničnih objektov.
Obe ozkotirni železnici sta obratovali do preboja soške fronte, 24. oktobra 1917.
Danes po trasi feldbana na tem odseku poteka markirana pohodna pot, po kateri se lahko odpravite samostojno ali z vodnikom.
Za vodene oglede pošljite povpraševanje po elektronski pošti: ali na tel.: 05 37 43 916.